Transports, infrastruktūra un sakari

93. Īstenosim NAP2020 un Transporta attīstības pamatnostādnēs noteiktos transporta attīstības virzienus, nodrošinot nepārtrauktu un efektīvu Eiropas Savienības un valsts budžeta līdzekļu piesaisti investīcijām transporta infrastruktūrā. Nodrošināsim uzsākto Eiropas Savienības atbalsta projektu sekmīgu realizāciju un uzraudzību.
94. Īstenosim autoceļu sakārtošanas programmu, īpašu uzmanību pievēršot autoceļu kvalitātei. Nodrošināsim atbilstošas investīcijas autoceļu atjaunošanā, piesaistot Eiropas Savienības 2014.–2020. plānošanas perioda fondu un valsts budžeta līdzekļus tādā apmērā, lai pakāpeniski uzlabotu autoceļu infrastruktūru. Izvērtēsim publiskās privātās partnerības projektu (PPP) īstenošanu investīcijām autoceļos. Īstenosim kompleksus pasākumus ceļu satiksmes drošības uzlabošanai, kā arī velo un elektromobilitātes attīstībā.
95. Nodrošināsim elektronisko sakaru nozares attīstību un platjoslas telekomunikāciju infrastruktūras pieejamību visā Latvijā, tostarp arī pierobežas teritorijā. Veicināsim Digitālās programmas Eiropai mērķu sasniegšanu, lai nodrošinātu Latvijas ekonomikas konkurētspēju, veicinot inovatīvu produktu un pakalpojumu attīstību.
96. Attīstīsim Rīgas, Ventspils un Liepājas ostas kā savstarpēji papildinošus loģistikas centrus un neatņemamu Eiropas un Āzijas tranzītceļu sastāvdaļu, tai skaitā ES TEN-T tīkla ietvaros. Pilnveidosim ostu darbības pārraudzību, efektivitāti un atdevi valstij un pašvaldībām.
97. Nodrošināsim tranzīta un loģistikas nozares attīstību un izaugsmes potenciālu, modernizējot ostu publisko infrastruktūru un radot apstākļus tranzīta kravu apgrozījuma kāpināšanai Latvijas ostās straujāk par pārējo Baltijas valstu ostām. Izvērtēsim iespēju izmantot ostu maksu tādu ostu infrastruktūras un aprīkojuma modernizēšanai, kas netiks atbalstīti finansēšanai no ES fondiem 2014.–2020. gada plānošanas periodā. Attīstīsim dzelzceļa infrastruktūru, nodrošinot kravu plūsmu apkalpošanu un tranzīta koridora konkurētspējas palielināšanu. Lai Latvijas dzelzceļa transports kopā ar ostām saglabātu tirgus pozīcijas starptautiskajos kravu pārvadājumos Baltijas reģionā, veiksim iestrādnes dzelzceļa infrastruktūras projekta – Austrumu–Rietumu tranzīta koridora – konkurētspējas palielināšanai. Balstoties uz vienotu metodiku, izvērtēsim iespēju sabalansēt maksu par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu uz Latvijas lielajām ostām.
98. Realizēsim vienotu pasažieru pārvadājumu plānošanu, saskaņojot starppilsētu un vietējo maršrutu transporta kustību, lai uzlabotu iedzīvotāju mobilitāti valsts teritorijā.
99. Uzsāksim "Rail Baltic" projekta īstenošanu, kopīgi ar pārējām Baltijas valstīm izveidojot kopuzņēmumu ar mītnes vietu Rīgā, uzsāksim projekta tehnisko izpēti, kā arī sagatavosim nepieciešamos dokumentus Eiropas Savienības atbalsta saņemšanai.

100. Attīstīsim lidostu "Rīga" kā rentablu un konkurētspējīgu Eirāzijas nozīmes lidojumu centru, veicinot gan pasažieru, gan kravu plūsmas kapacitātes palielināšanu. Nodrošināsim nacionālās aviosabiedrības "AirBaltic" ilgtspējīgu attīstību, piesaistot investorus kompānijas turpmākai izaugsmei.

Atpakaļ

 

23
SEP
11:00 VIENOTĪBAS Domes sēde (viesnīca “Astor”, Z. A. Meierovica bulvāris 10, Rīga)